BRIZA – programul de dezvoltare personală integrală pentru copii și părinți

By Călătoria Inimii
& HEFT Creation

Este o abordare integrală a ceea ce numim educație, care are în vedere nu numai acumularea de informație și dezvoltarea structurilor mentale, ci Ființa umană în integrum. Vizează conștientizarea, administrarea și dezvoltarea dimensiunii corporale, energetice, emoționale, mentale și a Conștiinței în ansamblu. Ia în considerare interacțiunea majoră a părinților în dezvoltarea interioară a copiilor și a modului în care aceștia percep și relaționează cu mediul. Creează un mediu complex pentru dezvoltarea personală a copilului prin transformarea relației cu sine, cu părinții și cu întreaga realitate.


Un element fundamental al Programului este lucrul în paralel cu părinții, pe aceeași bază a integralității ființei umane. Relația integrală între copii și părinți, implicând Conștiența întregului corp-emoție-minte-viziune, transformă complet modul de comunicare și percepție în interiorul relației. Programul pentru părinți este articulat pe Practica Prezenței – Școala Maestrului Interior și are drept scop adâncirea percepției despre sine și despre copil, precum și lucrul cu dimensiunile interioare ale părinților.


Este un program de dezvoltare personală integrală care pentru copii, părinți și pentru relația între ei. În ultimă instanță are drept scop conectarea cu cele mai prețioase resurse interioare ale ființei umane, încrederea în sine și în existență, creativitatea, autenticitatea și bucuria de a trăi și aducerea lor în relație și în viața de fiecare zi. Relația copil-părinte este unul din rolurile fundamentale pentru o ființă umană și stă la baza construcției personalității viitoare a copilului și a paradigmei prin intermediul căreia acesta va percepe realitatea. Pentru părinți, relația conștientă cu copilul poate deveni cel mai vindecător și transformator mediu de experiență umană.


Premize


  • Într-o lume în permanentă transformare, guvernată de norme și reguli de masă, articulată rigid pe sisteme de gândire rece, copiii sunt educați nu pentru a deveni oameni liberi, creatori și fericiți, ci pentru a deveni înguști, hiper-mentali și supuși. Bucuria, care este finalitatea ultimă a experienței de viață este neglijată și odată cu ea este ucisă creativitatea, respectul de sine și autenticitatea. Frica și alte emoții distructive devin norma generală de viață.

  • Necesitatea unei perspective integrale asupra ființei și asupra experienței de viață a devenit o urgență. O perspectivă care să ofere instrumentele descoperirii de sine, ale unei experiențe de viață care să urmeze principiile universale ale Ființei: libertate interioară, creativitate, bucurie a vieții, relaționare deschisă pe principiile empatiei și ale inteligenței emoționale.

  • Cea eficientă cale de dezvoltare personală armonioasă a copiilor este lucrul în planuri paralele cu părinții, este descoperirea împreună a frumuseții și minunăției vieții.

  • O lume nouă se naște, o Conștiență nouă, prin copii dar și prin părinții lor. BRIZA, expresia educațională a Călătoriei Inimii, are vocația de a contribui la nașterea acestei noi lumi. Acest program este expresia consacrării fundamentale a Călătoriei Inimii: o viață conștientă, liberă și plină de bucurie.


Ce este BRIZA?


  • Un program complex de dezvoltare personală pe toate nivelurile, creat pentru a veni în întâmpinarea adevăratelor necesități și provocări pe care lumea modernă le ridică în fața copiilor și părinților.

  • Are ca bază experiența Călătoriei Inimii în lucrul diferitele stări ale Conștiinței și ia în considerare structura integrală a Ființei: corp, energie (relaționare), emoție, gândire, percepție, exprimare, viziune.

  • Cultivă Conștiența acestor niveluri și compensează deficitul de atenție pe care sistemele liniare de educație le acordă celei mai mari părți dintre ele.

  • Este un program original, revoluționar, născut din experiența directă și structurat pe aceasta, cu rezultate imediate în ce privește administrarea diferitelor stări interioare și mai ales al relației părinte-copil.

  • Perspectiva integrală asupra propriei Ființei și asupra Realității are în ultimă instanță impact în privința gradului de libertate interioară, creativitate, și bucurie cu care orice ființă conștientă experimentează viața.

  • Este un program care cultivă măiestria interioară pentru copii și părinți. Deschide personalitatea și Conștiența copiilor în paralel cu cea a părinților în dimensiunea lor verticală, ignorată de sistemele liniare de învățământ.

  • Este menit să schimbe viziunea copiilor și a părinților despre ei înșiși, despre realitate și despre modul de relaționare cu aceasta, vizând descoperirea enormelor potențiale ale Ființei integrale.

  • Este un program aplicat, experiențial, jucăuș, integrator, eliberator. Creează bucurie.


Ce aduce copiilor?


  • Pleacă de la vasta experiență a CI în practica stării de Prezență și a Conștienței și este o expresie creată pentru copii a acesteia

  • Urmărește cultivarea inteligenței emoționale, aptitudinilor relaționale, a empatiei, deschiderii, conexiunii. Viața este relaționare. Cu sine și cu lumea.

  • A simți lumea este la fel de important ca și a o gândi. Este un program care echilibrează balanța Ființei, oferind perspectiva complementară, ne-oferită de nici o școală. Tinde să transforme Conștiența copilului în mod integrativ.

  • Este un program progresiv de cultivare a atenției în corp, de conștientizare și administrare a emoțiilor și gândirii.

  • Creează un mediu în care copilul învață despre natura emoțiilor și învață să le recunoască și să le dizolve. Depășirea fricii, furiei, rușinii, vinovăției și astfel eliberează potențialele interioare.

  • Creează un mediu integral de relaționare și exprimare, cu sine, cu ceilalți copii și cu părinții, eliberat de tensiune și de locurile comune ale educației liniare. Deasemeni un mediu de însoțire în procesul de expansiune personală, urmărind crearea unei personalități armonioase.

  • Cultivă abilitățile de comunicare conștientă și relaționare deschisă.

  • Cultivă încrederea în sine și în experiența vieții, găsirea vocii personale, a autenticității și a bucuriei de a trăi.

  • Deschide porțile interioare ale percepției, ale viziunii interioare, ale imaginației și a proceselor de aducere a acestora în viața de fiecare zi.

  • Educă încrederea în propria viziune, în propria valoare și stima de sine.

  • Este un program de dezvoltare personală integrală care include toate dimensiunile Ființei și astfel răspunde nevoilor copiilor foarte speciali ai acestor timpuri, a căror sensibilitate și profunzime nu găsesc spațiu adecvat în sistemele de educație liniare.


Ce aduce părinților?


  • Întreaga experiență a CI în cultivarea stării de Prezență și expansiunea Conștienței, ocazia unui demers de dezvoltare personală integrală folositor nu numai în relația cu propriul copil dar în întregul spectru al experienței de viață.

  • Lărgirea percepției asupra propriei personalități și lucrul psihologic cu sine, având ca scop o nouă percepție asupra sinelui, a copilului și a relației cu acesta.

  • O nouă perspectivă, integrală, asupra ființei umane. Deschide porțile înțelegerii propriului copil într-un fel nou, a unui nou mod de a relaționa și comunica.

  • Cultivarea empatiei, a ascultării conștiente, a deschiderii, a inteligenței emoționale.

  • Creează un mediu de educare a Prezenței în corp, de disciplinare a gândirii și a emoției, de depășire a tensiunilor, stresului și fricii existențiale. Deasemeni un mediu de conștientizare și vindecare a traumelor care afectează relația cu sine, cu copilul și cu mediul.

  • Ocazia de a ieși din modelele vechi ale gândirii compulsive, ale tiparelor și redescoperirea unei priviri proaspete asupra vieții, a bucuriei de a trăi.

  • Înțelegerea naturii stărilor emoționale și lucrul cu administrarea acestora în relația cu sine, cu copilul și cu mediul.

  • Creează un mediu de înțelegere profundă a proceselor și stărilor copilului, prin accesarea propriilor profunzimi. Un spațiu de comunicare empatică mai degrabă decât una articulată pe clișee și roluri de autoritate.

  • Creează un mediu de susținere al proceselor de transformare interioară, de consultare, de susținere psihologică și emoțională între părinți, un spațiu de împărtășire.

  • Creează un mediu de învățare prin experiență directă a diferitelor niveluri și stări ale Ființei făcând posibilă o transformare integrală a perspectivei asupra existenței.


Ce aduce RELAȚIEI între copii și părinți


  • Creează o nouă perspectivă a copiilor asupra părinților și invers, un nou mod de înțelegere, comunicare și conduce relația părinte-copil pe un nou nivel de coerență și armonie.

  • Mută relaționarea pe o nouă bază, care se conjugă cu verbul ”a simți”. Un nou mod de a privi și de a-l asculta pe celălalt, valid pentru copii și pentru părinți deasemeni, devine posibil. Face loc deasemeni unei noi înțelegeri a raportului dintre părinți și copii.

  • Detensionează relația, permite noi perspective și abordări în interiorul acesteia, o transformă într-un mediu plin de încredere, transparent, empatic, care stimulează încrederea în sine a copilului dar și a părintelui, exprimarea sinceră.

  • Permite părinților percepții noi asupra copilului, dezvăluie întreaga complexitate a Ființei acestuia, permițând părintelui să adapteze mijloacele și modurile de comunicare nevoilor copilului.

  • Lucrul în planuri paralele pe aceleași teme – prezență, simțire, gândire, emoție, relaționare, creativitate, exprimare – etc, și crearea unui spațiu comun de întâlnire conștientă înafara familiei/casei, creează posibilitatea unei reale transformări.

  • Spațiul de susținere pentru copii și părinți deopotrivă permite o multiplicitate a perspectivelor asupra provocărilor întregii experiențe de viață. În ultimă instanță totul conduce către o viață mai liberă, mai puțin tensionată, mai creativă și mai plină de bucurie pentru copii și părinți.

  • Eliberează Atenția – energia creatoare a Ființei – blocată în clișee gândire compulsivă și repetitivă, în frică și emoții necontrolate, pentru a fi investită în creativitate și exprimare pentru copii și părinți.

  • În esență conduce relația copil-părinte către descoperirea principiului universal al iubirii conștiente și creatoare ca mod de articulare al experienței de viață.


Mijloacele programului BRIZA


Este un Program de Dezvoltare Personală Integrală prin Experiență, întemeiat pe mijloacele simple ale cultivării Atenției, ale stării de Prezență și pe deschiderea față de Realitate, fie ea interioară sau exterioară corpului.


Majoritatea oamenilor, mici și mari sunt incapabili să mențină Atenția – forma sacră de energie a cărei sursă este ființa umană, acolo unde doresc. Atenția are darul de a transforma orice realitate în care este turnată. Administrarea conștientă a Atenției aduce darul de transforma nu numai percepția asupra realității, ci realitatea însăși.


Starea de Prezență este o calitate centrată, stabilă și deschisă a Atenției. Permite conștientizarea permanentă și administrarea stărilor interioare, a gândirii, emoției și corpului. Permite conectarea cu dimensiunea creativă a ființei și capacitatea de a transforma viziunea în gest. Permite conectarea deplină cu mediul într-un fel intuitiv și compasiv, curajul autenticității și libertatea exprimării.


Respirația și mișcarea conștientă, joaca tematică, activitățile creative, teatrul, arta gestului și a dansului, cântecul, conectarea conștientă cu orice dimensiune a vieții și a preocupărilor, exercițiile de relaționale cu oricare dintre dimensiunile existenței pentru copii dar și pentru părinți, fac din Programul BRIZA o școală a experienței de viață conștientă. Lucrul cu stările interioare, cu emoțiile, practica eliberării de tensiune și nu în ultimul rând Comuniunea de copii și părinți face din BRIZA un spațiu cu funcția unei adevărate școli pentru experiența umană.


BRIZA este complementară programelor școlii liniare. Școala antrenează mintea și conduce la acumulare de informații. BRIZA antrenează percepția, intuiția, creativitatea, stima de sine, arta relaționării cu ceilalți și a administrării stărilor interioare. Este o școală a vieții și a conștienței.


Cui se adresează Programul BRIZA?


Părinților care descoperă că educația liniară este insuficientă pentru a ne pregăti pentru o viață al cărei sens este în ultimă instanță bucuria care vine din modul în care relaționăm cu noi înșine și cu lumea.

Copiilor care au o sută de mii de întrebări despre ei înșiși și despre realitate, cărora școala nu le poate răspunde.


Părinților care simt că ființa lor, a copiilor și a lumii este mai profundă decât se învață la școală și sunt în căutarea unor mijloace simple de a se reconecta cu această profunzime naturală a existenței, intuind că aici este sursa bucuriei de a trăi și a exprimării libere.

Copiilor care simt în adâncul lor că sunt deosebiți față de restul lumii și care vor să deprindă, dincolo de orice teorie care trebuie învățată, secretele unei realități cu adevărat magice.


Părinților care se confruntă cu realități emoționale, relaționale și cognitive pe care simt că nu le pot înțelege și administra, aflați în căutarea unui mediu alternativ de evoluție interioară pentru ei și pentru copiii lor.

Copiilor care simt că relația cu părinții lor și cu lumea ar putea deveni un mediu de dezvoltare mai plin de bucurie, mai interesant, cu mai multă explorare și experiență, care doresc mai multă comunicare, atenție, prezență decât pot găsi la școală sau acasă.


Părinților care sunt conștienți că ”problemele” emoționale sau relaționale ale copiilor cer propria lor conectare cu spațiul interior și fluidizarea acestuia prin mijloacele conștienței. Părinților care, cândva și-au promis că nu vor face aceleași erori ca și părinții lor și care resimt acum că ceva în conexiunea lor cu proprii lor copii poate fi îmbunătățit.

Copiilor care își doresc părinți ca în visele lor.


Părinților și copiilor care pot vedea că lumea de mâine se naște astăzi, nu prin alții ci prin noi înșine și că putem deveni noi înșine ceea ce dorim ca lumea să devină. Putem trăi chiar azi ceea ce visăm pentru mâine.

 

Înapoi  |  ARTelierele BRIZA

 

Vezi Calendarul ARTelierelor BRIZA

 

ARTelierul Teatrul Vieții se adreseză copiilor cu vârsta între 8 și 12 ani.

ARTelierul Flori și Culori se adreseză copiilor cu vârsta între 6 și 13 ani.

- 20%! dacă vii la ambele ARTeliere organizate în aceeași zi (Teatrul Vieții & Flori și Culori) sau la 5 ARTeliere consecutive din aceeași categorie (Teatrul Vieții SAU Flori și Culori)!

Ne găsiţi pe…
Newsletter
Copyright ©2009-2021 Toate drepturile rezervate.
Site realizat de Webart Software